Образлива інформація у ЗМІ. Боремося за права лікаря та закладу охорони здоров’я

Written by admin on . Posted in Поради та рекомендації

Якщо раніше про ділові якості лікаря можна було дізнатися лише від колег, родичів та друзів, то нині інтернет рясніє різноманітними сайтами та спеціалізованими форумами. Пацієнти діляться враженнями від прийому та проведеного лікування в конкретного спеціаліста. Через високу конкуренцію в медичній сфері доволі поширені й несправжні (фейкові) відгуки. Їх запускають у мережу конкуренти аби знизити рейтинг спеціаліста чи клініки. Часто в погоні за сенсацією ЗМІ публікують також новини за неперевіреними даними.

Якщо Ви виявите публікації, які зачіпають вашу честь, гідність чи ділову репутацію, маєте право попросити власника ресурсу видалити їх чи спростувати.

Спростувати неправдиву інформацію слід у такий самий спосіб, у який її поширили (п.п 25,27, п.4 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 27.02.2009 р.). Якщо це неможливо чи недоцільно, варто обрати спосіб наближений до способу поширення в тому самому ЗМІ. Витрати покриває особа, яка поширила недостовірну інформацію.

Опублікувати спростування зобов’язана редакція ЗМІ в спеціальній рубриці або на тій самій шпальті й тим самим шрифтом: у газеті не пізніше місяця з дня набрання рішенням законної сили або інших періодичних виданнях у найближчому запланованому випуску.

Під час спростування відомостей по радіо чи телебаченню суд може вказати органу масової інформації, щоб резолютивну частину судового рішення диктор зачитав у тій самій передачі і в той самий час не пізніше місяця з дня відколи судове рішення набере законної сили.

Як свідчить судова практика, суди доволі  часто лояльні до громадської критики й визнають негативні висловлювання щодо публічних осіб оціночними судженнями. Якщо автор розповсюдженої інформації критикує виключно професійні якості особи та не зачіпає її приватне та сімейне життя, суди часто не вбачають у цьому порушення, зрештою задовольнити позовні вимоги відмовляються.

ЗМІ дедалі більше впливають на громадську думку, а отже в боротьбі за пацієнта може постраждати імідж як лікаря, так і закладу де він працює. У такому випадку на захист їхньої ділової репутації стають керівники відповідних структурних підрозділів, головні лікарі.

Отже, якщо ЗМІ поширюють недостовірну інформацію про Вас чи заклад у якому Ви працюєте, слід відстоювати свої права, свою репутацію!

 

Довірений лікар

Чібіцева С.В.

Tags:

Trackback from your site.

Leave a comment

61